About Me

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
I wish I was an octopus.
so I could hug 10 people at a time. ♥
MizanYusuf Mizan.Yusuf Mizan.Yusuf

Thursday, April 30, 2009

3 langkah jek. ( utk lelaki )

cerita pasal jodoh, kawin, mmg seronok.
arini aku nk bgi tips sket.


Langkah Pertama

jumpa --> jatuh hati --> ngorat

kos :
- bunga 3 kuntum ( RM15 )


Langkah Kedua

ngorat --> bgayut / sms --> bgi bunga, pgi mkn, tgk wyang, jln2, shoping.

kos :
- bil talipon : RM10 shari/ topup ( sbln RM300 )
-bunga : RM15 / ahad jek pgi date ( sbln RM60 )
- makan : mst nk sedap2. RM50 sminggu ( sbln RM200 )
- wayang : RM20 tiket + pop corn RM10. / 2x sbln ( RM 60 )
- jalan2 : RM30 ( takkan jalan sesaje )
- shoping : hati-hati ( gurl nih ganaz ) hahaha.. mau dlm RM200 - RM300.


Langkah Ketiga

merisik --> bertunang --> kawin

kos :
-hantaran 10 dulang. RM50 x 10 = RM500. ( 2 x RM500 = RM1000 )
-cincin : merisik RM200, tunang RM500, kawin RM1000
- kursus kawin : RM80
- duit hantaran : RM8000 - Rm10 000 ( ikut semasa )
- duit kenduri : RM7000 ( paling kurang kot )
- karaoke : RM500
- mak andam/ set pelamin : RM3500


Bajet Kos Keseluruhan : RM30 000 - RM 40 000


p/s : so, blaja la rajin2. dpt keje bagus. simpan duit. pastu bru la cari awek. jodoh tuh Tuhan dah tentukan. PEACE

16 comments:

aku seorang Temah said...

huhuhu..hebat tol perkiraan ko dok...tu baru yg intermediate nye wanita tu.. lum lagi yg superior..maun beratus ribu..

aku, kamu dan dia said...

wah kalo pmpn interdemiate da cmtu, mati la laki... 30k - 40k tu byk, nk smpn thn keje pn lom tntu cukup lg... sian laki... hakhak

en.izz said...

ye ke,..?

biarlah aku single je kalo camtu,..

:-<

aimee said...

jangan lupa. dah kawen kang. hanimun,umah kete sebijik, duit dapo, belanja skolah anak dan bla, bla..hahaha.

byk ke? kamon, mak bapak kita pun gitu pe...

Mizan Yusuf said...

hek3x..
lau psal kawen.
laju jek korg erkk.

Mizan Yusuf said...

yup macik aimee..
yg lps kawin x kire kos lg tuh.
huhu.

igt snng ke :p

aku seorang Temah said...

ko jgn kire la dok kos lepas kawen tu..kos sebelum kawen pon dah buat izz pikir2 nak kawen ke tak...lalala

en.izz said...

hehe tau x pe,..

aku ingat nak jadi pm mlysia la,..

leh kot kawin camtu,..?

hehehe

Mizan Yusuf said...

hahaha..
izz da ade calon xpe la.
aku nih.
calon pon takdak.

aku, kamu dan dia said...

alaaa dokz, ko jek yg jual mahal... hakhak

Mizan Yusuf said...

huhu pika.
mne de..
aku ok jek..
heee. ;p

aku, kamu dan dia said...

eleh ye la tu kadokz..hakhak

Mizan Yusuf said...

hahaha.
pika.
xmo emo2 erkk..
;p

dieya said...

ala.. dah ketinggalan ni.. nak komen gak...
huhuhu

Mizan Yusuf said...

hehe dieya.
sile2 komen.
pndapat anda?

idura said...

Uih... dasatnye... siap calculate suma tuh....
Bagus2...