About Me

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
I wish I was an octopus.
so I could hug 10 people at a time. ♥
MizanYusuf Mizan.Yusuf Mizan.Yusuf

Friday, March 20, 2009

Wahai Wanita Itu... Dengarlah..

Dengarlah..

Wahai wanita itu..
Bahagiakanlah dirinya yang telah memilihmu.
Ukirkanlah senyuman dibibirnya
agar sentiasa mekar bunga-bunga cinta kamu.


Wahai wanita itu..
Hati aku kecewa kerna terpaksa mengalah untukmu.
Maka berjanjilah yang dikau akan sentiasa setia padanya.
Bersabarlah dengan setiap perlakuannya
dan terimalah dia seadanya.


Wahai wanita itu..
Menyanyilah bersamanya ketika dia mendendangkanmu lagu.
kerna saat itu hatinya sangatlah mencintai dan memerlukanmu.


Wahai wanita itu..
sentiasalah disisinya saat dia lemah dan hilang arah
kerna dia sebenarnya tidak setabah yang akan kau sangkakan.


Wahai wanita itu..
walau setiap detik, saat dan ketika aku masih tidak merelakan pemergiannya,
ketahuilah ini kerna aku terpaksa dan masih sayang akan dirinya.
Tetapi..
aku tidak akan merampasnya dari dirimu seperti kau lakukan padaku.


Wahai wanita itu..
Bertanyalah padanya adakah dia bahagia disampingmu..
Dan andai YA.
berjanjilah jangan sakitinya, jangan tinggalkannya, jangan lukakannya lagi
seperti kau lakukan dulu.
kerna sepenuh hati dia kini memilihmu berbanding diriku serta
tanggungjawab padamu dan kenanganmu dahulu..


dan AKU TERUS MENGALAH... .

23 comments:

aku ciken said...

nice....
so sweet...
nice...
so touching....

kadokz.senpai said...

huh..
sweet ler sgt..

aku ciken said...

sweet la...
kalo sajak ni ditujukan
kat aku...
dah lame aku nangis guling2...

kadokz.senpai said...

hahaha..
sajak aku nih dtujukn kt sume gurl kt dunia nih.. ;p

dieya said...

kalau sajak wahai wanita itu ditukarkan pd "wahai lelaki itu", aku nak tujukan pada... "lelaki itu"!!!

kadokz.senpai said...

aikk...
xleh lar tuka..
nih khas utk gurl jek.. ;p
boy x ssuai kowt..

dieya said...

boley la kadokz.. "aku ciken" leh je tukar... hehehe

kadokz.senpai said...

sbb dia ciken..
dia bkn org..
hahaha..
gurauuu ;p

amik ler.. ;)

aku ciken said...

oit oit...
ni ape nie...
hoho
jgn melakukan ghosip luar biasa...
dilarang sama sekali..
kan kadokz kan... :D

dieya said...

heheheh... sajak no so touching la.. pilu dieya dgr.. ciken mmg sedap dimakan begitu saja.. hukhuk

kadokz.senpai said...

huhu..
klau bgosip di luar pagar..
amik galah tlong jolokkan..
hahaha..

(kpale ngh penin)

kadokz.senpai said...

pilu sepilu pilunye ke..
huhu~..
cam lgu lakk..

dieya said...

lagu karat kump spoon tu... huhuhu

kadokz.senpai said...

eehhh..
tau2 jek erkk..

dieya said...

dolu2 layan karat mase di ambang cinta2.. no more love.. no more jiwangkarat la kadokzz.. huhuhu

kadokz.senpai said...

hik3..
yela tuh cik dieya uitt.. ;p

aku ciken said...

haha ni dah lari dari tajuk nie...
haha.. mcm ngh tgk wayang tamil pon ada...

en.izz said...

jiwang ko kadok sejak 2 3 menjak nie,..

hehe

kadokz.senpai said...

iskk..
lari tajok lakk..
s0wie..

hee...

en.izz said...

tp cam kena kat aku je kadok,..

haha,..

tp memang btl ko nye tulisan tu,..

hehe

kadokz.senpai said...

ape lak kne kt ko...
aku cite psal aku nihhh...
lau tekene tuh nasib bdn ler yekk :p

aku ciken said...

kawan baik...
tiga2 mengalami nasib same..
elok la tue..
jom makan abc seksyen 2!

kadokz.senpai said...

haha..
jom abc..
jnji de org bnje.. ;)